HAPPY NEWS

Happy_Events_logo_White.svg

Johan tipsar! Så skapar du ett lyckat event.

Är ert företagsjubileum runt hörnet och vill ni fira ordentligt med storslagen fest? Johan Bergerfalk på Happy Events har skrivit ner några hjälpsamma tips för att underlätta er väg till ett lyckat arrangemang.

Tips 1 – Starten
Börja alltid planeringen genom att förankra eventets syfte och mål med alla inblandade. Det hjälper dig även att forma grunden. Börja organisera i god tid. Minst sex månader i förväg. För att kunna säkerställa lokaliteter och innehåll.

Tips 2 – Sätt datum och tid
Tyvärr finns det inget enkelt svar till vilka veckodagar eller tider som fungerar bäst när det är en större sammankomst. En bra tumregel är dock att utgå ifrån målgruppens arbetstider eller begränsningar och göra det så lätt som möjligt för alla att delta. Undvik semestertider.

Tips 3 – Planera budget
Här finns det lite olika sätt att jobba på, men en sak är säker: en budget är bra att göra och hålla kontinuerligt uppdaterad. Ett tips är att utgå ifrån vad eventet får kosta per deltagare. Räkna åtminstone med lokalhyra, dekoration, mat och övrigt marknadsföringsmaterial.

Tips 4 – Hitta lokal
Arrangemangets syfte påverkar utgångsläget till vilken typ av lokal man egentligen ska leta efter. Lokalen definierar evenemangets karaktär och skapar stämningen på eventet. Det kan även vara viktigt med lokalens läge. Vad finns det för möjligheter att ta sig dit? Finns parkeringsmöjligheter?

Tips 5 – Matupplevelsen
Matplaneringen tillhör en av de svåraste uppgifterna när man arrangerar evenemang. Det kan visserligen finnas stora skillnad på vad som förväntas, men oavsett kan/ska man ge sina gäster en positiv överraskning genom att lägga lite extra kärlek på det som serveras på plats. Tänk kreativt: anlita en cateringleverantör som förstår dina behov och är med på att skapa något positivt överraskande.

Tips 6 – Välj underhållning med omsorg
Din fest blir inte komplett utan musik. Det är viktigt att välja underhållning utifrån målgruppen.

Tips 7 – Skapa en inbjudan, anmälan och spridning
Var ute i god tid med inbjudan. Mellan 4-6 veckor innan brukar fungera bra med personliga inbjudningar. Var noggrann med innehållet (vad som händer, tid och plats, varför är det viktigt att delta). Använd ett anmälningssystem som samlar deltagaruppgifterna automatiskt så slipper du hålla på med listor och bekräftelser. Detta hjälper dig även när du ska kommunicera med deltagarna. Ska evenemanget publiceras i sociala medier (Facebook, Twitter, LinkedIn)? I så fall, skapa en hashtag för att deltagarna ska kunna dela sina upplevelser under/efter eventet.

Tips 8 – Kommunikation
Kommunikationen kring evenemanget verkar vara ett riktigt krux för många som är arrangör. Ett bra system för hantering av anmälningar hjälper dig även med den här biten så att du enkelt kan skicka mail och SMS till deltagarna. Rita upp en enkel kommunikationsplan. Ett mail varannan vecka och ett SMS dagen innan är ett väldigt effektivt sätt att hålla deltagarna engagerade och minimera sk. “No Show” i evenemanget.

Tips 9 – Dekorera
Oavsett om eventet är i era egna lokaler eller någon annanstans ska dekorationen planeras i god tid så att du hinner beställa in allt material du behöver. Försök att hitta åtminstone en “Wow-effect” i dekorationen som överraskar gästerna.

Tips 10 – Var närvarande
Var beredd på att gästerna kan komma tidigare än vad du har skrivit i inbjudan. Det är alltid någon som gör det. Säkerställ att ni är klara med allt senast en kvart innan eventet börjar “på riktigt”. Var en god värd och ha tillräckligt med personal på plats. Gå igenom logistiken så att ni inte får några överraskningar (garderob, toalett, teknik). Att dela ut goodie bags är ibland en trevlig idé, men strunta i det om innehållet inte blir någonting annat än broschyrer.

Tips 11 – Lämna ett gott intryck
Eventet är över, dags att andas ut. Glöm ändå inte att tacka dina gäster för att de har tagit sig på plats! Ett kort mail eller SMS räcker gott och väl men lämnar ett positivt intryck.

Tips 12 – Utvärdera
Viktig erfarenhet om målgrupp eller deltagare måste samlas in för framtida event.

Vill du ha mer tips, tveka inte att kontakta oss på Happy Events, vi delar gärna med oss av våra erfarenheter.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

NYHETSARKIVET

HAPPY Linköping, javisst!

Linköpings officiella nyårsfirande innehåller ett stämningsfullt friande för hela familjen. Det blir en hyllning till vår framtid – barnen! HAPPY Events har fått uppdraget av

Läs mer »

Att bädda för magi 2023

Oavsett om du ska uppmärksamma något, samla kunder och medarbetare eller bjuda in till ett färgsprakande arrangemang så tar vi fram bästa tänkbara koncept, plats

Läs mer »

What’s on December?

December och jul- & nyårssäsongen står för dörren med HAPPY aktiviteter i Knäppingsborg, julshower i Magnentus Building och nyårsfirande i Linköping. Upplev hela Norrköpings vintergata,

Läs mer »

Handelsgalan 2022, check!

För tredje gången fick HAPPY prestigeuppdraget att producera Norrköpings Handelsgala vars syfte var att lyfta fram framgångsrika företag, personer och satsningar i handeln i Norrköping. 

Läs mer »

Din eventbyrå i Östergötland!

Vissa kallar oss säkert eventbyrå på grund av vår samlade erfarenhet från såväl nationella som internationella evenemang. För oss spelar benämningen mindre roll. För oss är

Läs mer »

100 000 personer till Norrköping!

Norrköping blir värdstad för SM-veckan sommaren 2025. Det meddelade Riksidrottsförbundet och SVT idag. Norrköping har erfarenhet av att arrangemanget 2016 genomfördes en SM-vecka under succéartade

Läs mer »

NÖJESVÄRLDEN VAKNAR TILL LIV IGEN!

Regeringen har nu meddelat att restriktionerna för offentliga sammankomster släpps den 29 september, ett efterlängtat besked för många – inte minst oss arrangörerna inom evenemangsbranschen.

Läs mer »

Pippi på de sju haven!

Chopp Event & HAPPY Events sätter upp en sprakande, musikalisk familjeföreställning – Pippi på de sju haven! Under perioden 8-30 juli välkomnas barnfamiljer till Bergs

Läs mer »

VÄLKOMMEN TILL NORRKÖPINGS PÅSKLOVSKALAS!

Minns du roliga timmen? Det är precis det Norrköping bjuder in till under påsklovet. En timme fylld av upplevelser, magi, överraskningar och massor av skratt för hela familjen. Norrköpings Påsklovskalas arrangeras i Värmekyrkan den 16-17 april.

En av Sveriges mest uppskattade trollkarlar inleder kalaset med sin magiska föreställning som barnen tokälskar! Daniel Karlsson, blev ett känt ansikte då han slog igenom i Sveriges Television med sitt trollriprogram ”Den itusågade Kaninen”. Efter att Daniel har trollbundit gästerna fortsätter Påsklovskalaset med fullt blås då barnartisten Mojje entrar scenen. En föreställning där barn och vuxna får lära sig texter, sjunga med så högt ni bara orkar, önska låtar och klappa takten. Det blir garanterat en riktig kvalitétstimme och mys för familjen.

Påsklovsshowen pågår i ca 60 minuter.

Missa inte!

Före- eller efter showen välkommas alla att delta i Påsklovsjakten som snitslat sig runt Värmekyrkan. Jakten avslutas med en fiskdamm där alla barnen får med sig en liten påskpresent.

Påsklovsjakten är öppen
Lördag 16 april kl 10.00-16.30
Söndag 17 april kl 10.00-14.30 

SHOWTIDER I VÄRMEKYRKAN
- SLUTSÅLT

Lördag 16 april
Kl 11.00-12.00
KL 13.00-14.00
Kl 15.00-16.00

Söndag 17 april
Kl 11.00-12.00
Kl 13.00-14.00

Insläpp 30 minuter före show. Respektive föreställning har begränsat antal platser. Biljett krävs för att se showen. Max 5 personer per sällskap.

ALLA FÖRESTÄLLNINGAR ÄR SLUTSÅLDA.

Presenteras av: Happy Events i samarbete med Norrköpings kommun.

Bo och mys på hemmaplan efter att du gått på show!

Foto: David Thunander

Scandic Strömmen erbjuder specialpris på familjerum inklusive frukost.

Pris: 1200 kr för ett familjerum (2 vuxna och 2 barn) inklusive frukost)
Datum: söndag 17/4 till måndag 18/4

Vid bokning uppge: Påsklovskalaset
Bokning 011-495 52 00 (tonval 2) eller strommen@scandichotels.com

STÄNG

VÄLKOMMEN TILL EN FÖRSKRÄCKLIGT LJUVLIG VANDRING!

Är pumpor, skrämmande utklädnader och kalla kårar din grej? Då ser du förmodligen fram emot årets halloweenfestligheter. Då är du välkommen till Industrilandskapet i Norrköping den 5-6 november mellan klockan 16.00-21.00!

Även fast Halloween inte är en traditionell svensk högtid, så är det idag en stor favorittid, oavsett om du är barn eller vuxen. Påverkade av amerikansk kultur har vi numera omfamnat det här med kostymer, godis och bus med hull och hår.

Halloweenpromenaden i Industrilandskapet blir förskräckligt ljuvlig!
I flera av Industrilandskapets alla byggnader och fönster väcks gästernas skrämmande visioner till liv. Genom digitala bild- & ljudistallationer och några speciella möten välkomnar Norrköping till en rysmysig kvällsaktivitet för hela familjen.

Promenaden startar vid Holmentornet och avslutas vid Värmekyrkan. Barnens farvoritplats kommer garanterat bli vid Holmentorget där det bjuds på festlig marshmallowsgrillning.

Datum
5-6 november

Tid
16.00-21.00

Fri entré 

Arrangör
HAPPY Events och Padab Ljud & Ljus i samarbete med Norrköpings Kommun.

STÄNG

Vi på Saltkråkan blir årets Sommarteater!

Astrid Lindgrens folkkära Vi på Saltkråkan blir årets familjeteater i Linköping och Norrköping. Fjolårets succé med Pippi Långstrump gästades av över 3500 personer, följs i år upp av ännu en folkkär Astrid Lindgren saga – Vi på Saltkråkan. 

Föreställningen kommer att spelas i Linköping vid Bergs Slussar och i Norrköping på Kråkholmen under perioden 2 juli till 3 augusti.

Vi på Saltkråkan utspelar sig på ön Saltkråkan, långt ut i Stockholms Skärgård. På ön bor flickan Tjorven med sin stora hund Båtsman, mamma, pappa och sina två äldre systrar Teddy och Freddy. Tjorven vet och kan nästan allt, särskilt om hur saker och ting går till på just Saltkråkan. En dag i juni anländer familjen Melkersson till ön med pappa Melker i spetsen och hans fyra barn; Malin, Johan, Niklas och lille Pelle. De är stadsbor som ska spendera hela sommaren på Saltkråkan och sedan den dagen de kom till Saltkråkan blev ingenting längre sig likt för vare sig Melkerssons eller öborna.

Sommaräventyren avlöser varandra och farbror Melker får inte riktigt den lugn och ro som han tänkt sig. Vackra Malin blir precis som hemma i stan ständigt uppvaktad av efterhängsna beundrare, något som hennes yngre bröder ger sig den på att sätta stopp för. Tur att Tjorven finns där genom alla strapatser, aldrig sen med kloka råd och intressanta frågor.

Välkommen till en underhållande familjeteater!

BILJETTPRIS

155kr barn, 2-18 år
195kr vuxen

Serviceavgift tillkommer 15 kr/biljett

Norrköping (Kråkholmen)
2-3, 9, 14-15 juli
2-3 augusti

Linköping (Bergs Slussar)
17, 21-24, 28-30 juli

Föreställningarna startar kl. 17.00
Föreställningen är 55 minuter utan paus.

Insläpp 20 minuter före föreställning.

KRÅKHOLMEN:

– Föreställningens längd: 55 minuter (ingen paus)

– Vid regn får paraply ej medföras med respekt för övriga gäster

– Dörrarna öppnar 20 minuter innan föreställningen startar

– Fika finns att köpa på plats 

– Parkering finns i nära anslutning mot en avgift

– Samtliga sittplatser är onumrerade och evenemanget följer FHM riktlinjer för utomhusföreställningar

BERGS SLUSSAR: 

– Föreställningens längd: 55 minuter (ingen paus)

– Vid regn får paraply ej medföras med respekt för övriga gäster

– Dörrarna öppnar 20 minuter innan föreställningen startar

– Egen dryck och fika får medföras

– WC finns i anslutning

– Parkering finns i nära anslutning mot en avgift

– Samtliga sittplatser är onumrerade och evenemanget följer FHM riktlinjer för utomhusföreställningar

Astrid Lindgren

Pippi Långstrump, Emil i Lönneberga, Bröderna Lejonhjärta, Tjorven & Skrållan, Bullerbybarnen, Madicken och Ronja Rövardotter…

Miljoner barn och vuxna över hela världen älskar dessa figurer och käånner sig helt hemma i Villa Villekulla, Körsbärsdalen, Snickerboa, Junibacken och på Saltkråkan.

Alla dessa världar är skapelser av Astrid Lindgren – en av de mest lästa barnboksförfattarna i världen.

Regi: Carina Perenkranz

PRESENTERAS AV

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

STÄNG

Nu öppnar vi upp bokningen till 2022 års traditionsenliga julbordsshow på Magnentus Building.

Säkerställ årets julbordsupplevelse med kollegorna redan nu. Låt julen bli stressfri och god, boka före sommaren!

Njut av julens alla läckerheter. Östgöta Kök dukar upp med klassiska favoriter, nya smaker, godsaker och delikatesser. Happy Events har stor erfarenhet att leverera underhållning med det lilla extra runt juletid. Showen ”White Christmas” är speciellt anpassad för företag och större grupper. 

Show, skratt, god mat och dryck är receptet.

I BILJETTEN INGÅR:

Garderob, välkomstglögg, julbord, konditorns dessertbord & kaffe 
och dinnershowen White Christmas.

DATUM:

25-26 november
2-3 december
9-10 december
16-17 december

BOKA BILJETTER PÅ:

fest@ostgotakok.se

UPPLEV GLÄDJEN OCH SKRATTEN
MED OSS IGEN!

ID5

TREVLIG SOMMAR ÖNSKAR VÄNNERNA PÅ

STÄNG

BOKA EN KVÄLL MED MUSIKENS SUPERSTARS OCH ETT JULBORD SIGNERAT ÖSTGÖTA KÖK

Vi är glada att åter presentera en spektakulär julbordsshow med Sveriges bästa showartister i Norrköping. I slutet av november dukar vi upp årets julbord på Magnentus Building. Likt tidigare år förväntar vi oss ett stor efterfrågan, och har därför skapat förutsättningar för Norrköpings företag att boka upp sina platser före sommaren.

2020 års julbordsshow presenteras av Östgöta Kök och Happy Events. Tillsammans har vi genom åren skapat upplevelser och bra möten mellan människor. Vår välrenommerade julshow arrangeras för tredje året.

Säkra dina platser till årets julbordsupplevelse i Norrköping för företaget redan nu.
Telefon 011 – 12 30 00 eller via e-mail fest@ostgotakok.se

Slide 1
KLAPPAT OCH KLART, BOKA FÖRE SOMMAREN!

I BILJETTEN INGÅR

Garderob
Välkomstglögg
Klassiskt svenskt julbord
Konditorns dessertbord & kaffe
Julshow

DATUM
26-27 november
3-5 december
10-12 december

PRISER INKL MOMS
Torsdag 795 kr
Fredag 895 kr
Lördag 895 kr

PLATS
Magnentus Building

VÄLKOMMEN ÖNSKAR

INTEGRITETSPOLICY

Vi på Nordic Exhibitions & Events AB och Happy Moments Norrköping AB bryr oss om dig och i den här integritetspolicyn beskriver vi hur vi behandlar dina personuppgifter för att du ska kunna känna dig lugn och trygg.

Så här behandlar vi dina personuppgifter:

Vad är en personuppgift och vad innebär en behandling av personuppgifter?

En personuppgift är information som direkt eller indirekt kan identifiera en fysisk levande person. Exempel på personuppgifter är namn, adress, telefonnummer och e-postadress, men uppgifter som IP-nummer eller användarbeteenden i kombination med andra uppgifter som används för att kunna koppla till dig är också personuppgifter. En behandling av personuppgifter innefattar all hantering av personuppgifter, till exempel; insamling, vidarebefordring, analysering, registrering och lagring.

Vem ansvarar för dina personuppgifter?

Nordic Exhibitions & Events AB, organisationsnummer 559068-3727 samt Happy Moments Norrköping AB, organisationsnummer 559084-6308 på Drottninggatan 19 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter, om inget annat anges, och ansvarar för att den här behandlingen sker på lagligt och korrekt sätt.

Hur får Nordic Exhibitions & Events AB och Happy Moments Norrköping AB tag på dina personuppgifter?

När du gör en gruppbokning till ett av våra event. När du anmäler dig till något av våra events.

Vilka kategorier av personuppgifter behandlar vi?

Nordic Exhibitions & Events AB och Happy Moments Norrköping AB behandlar de uppgifter som lämnas till oss, till exempel namn, telefonnummer, e-postadress, adress och/eller annan information som du lämnat till oss eller som är nödvändig för att vi ska kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig. Vi samlar aldrig in mer information än vad som krävs för att fullgöra våra åtaganden gentemot dig som kund.

Varför behandlar Nordic Exhibitions & Events AB och Happy Moments Norrköping AB uppgifter om dig?

Dina personuppgifter kan komma att behandlas av Nordic Exhibitions & Events AB och Happy Moments Norrköping AB för bland annat följande ändamål:

  • fullgöra våra åtaganden gentemot dig,
  • förbättra din användning och upplevelse av vår webbplats och av våra övriga tjänster,
  • möjliggöra god kundvård och service genom att exempelvis besvara frågor som du ställer till oss,
  • hantera och administrera arbetsansökningar,
  • skicka nyhetsbrev och tillhandahålla dig relevanta erbjudanden,
  • använda som underlag vid fakturering och bokföring och
  • föra statistik.

När har Nordic Exhibitions & Events AB och Happy Moments Norrköping AB rätt att behandla dina personuppgifter?

Nordic Exhibitions & Events AB och Happy Moments Norrköping AB har rätt att behandla de personuppgifter som krävs för att fullgöra vårt åtagande gentemot dig.

Vem har tillgång till dina personuppgifter?

Dina personuppgifter används av behörig personal på Nordic Exhibitions & Events AB och Happy Moments Norrköping AB. Vi lämnar inte ut uppgifter om vi inte måste på grund av krav i andra lagar och förordningar, myndighetsbeslut eller för att skydda våra rättigheter eller tredje parts rättigheter.

Hur länge sparar vi dina personuppgifter?

Nordic Exhibitions & Events AB och Happy Moments Norrköping AB sparar aldrig dina personuppgifter längre tid än vad som är nödvändigt för att fullgöra ändamålet med att vi hade personuppgifterna till att börja med.

Hur skyddar vi dina personuppgifter?

Nordic Exhibitions & Events AB och Happy Moments Norrköping AB värnar om din integritet. Därför arbetar vi ständigt med att vidta alla lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder som i varje enskilt fall krävs för att skydda dina personuppgifter och i övrigt säkerställa att behandlingen sker enligt gällande lag.

Vilka rättigheter har du som registrerad?

I korthet innebär det att du som registrerad ska få information om och hur dina personuppgifter behandlas och ha kontroll över dina egna uppgifter.

Nedan beskrivs varje rättighet:

Rätt till tillgång:
På Nordic Exhibitions & Events AB och Happy Moments Norrköping AB är vi alltid öppna och transparenta med hur vi behandlar dina personuppgifter. Om du vill veta vilka personuppgifter vi behandlar om just dig kan du begära ut ett registerutdrag. Det är viktigt att vi kan säkerställa att vi lämnar ut uppgifterna till rätt person, därför ska din begäran vara skriftlig, egenhändigt undertecknad och innehålla uppgifter om namn och personuppgifter.

Rätt till rättelse:
Om dina uppgifter är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta, kan du när som helst kontakta Nordic Exhibitions & Events AB eller Happy Moments Norrköping AB och begära att få dem rättade.

Rätt att bli bortglömd:
Du kan begära att Nordic Exhibitions & Events AB och Happy Moments Norrköping AB raderar dina personuppgifter utan onödigt dröjsmål. I vissa fall kommer Nordic Exhibitions & Events AB och Happy Moments Norrköping AB inte att kunna radera dina personuppgifter eftersom vi måste uppfylla lagar och krav som ställs på vår verksamhet i egenskap av offentlig verksamhet. I sådana fall kommer vi att blockera användningen av dina personuppgifter för de ändamål som du önskar att bli bortglömd i den mån det är möjligt.

Rätt till begränsning av behandling:
Du har rätt att begära att behandlingen av dina personuppgifter begränsas.

Rätt att göra invändningar:
Du kan när som helst invända mot behandling av personuppgifter som grundar sig på ett berättigat intresse hos Nordic Exhibitions & Events AB och Happy Moments Norrköping AB.

Rätt till dataportabilitet:
Om behandlingen av dina personuppgifter sker automatiskt och antingen har ett avtal eller ett samtycke som rättslig grund, har du rätt att få en kopia av de personuppgifter som du har tillhandahållit Nordic Exhibitions & Events AB och Happy Moments Norrköping AB. Personuppgifterna ska ges i ett format som är strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart. Du har rätt att föra över den här informationen till en annan personuppgiftsansvarig utan att Nordic Exhibitions & Events AB och Happy Moments Norrköping AB kan neka.

Du vill också ha
Sveriges gladaste
nyhetsbrev!